קבלו הצעת מחיר

פרסום ברדיו

בעידן של טכנולוגיות משתנות ואינספור אמצעי פרסום, עומדים המפרסמים בפני אתגר משמעותי. מאות הבאנרים, הקמפיינים הממומנים והפרסומות ברשתות החברתיות וברחבי האינטרנט, הופכים את הצרכנים לאגוזים קשים יותר לפיצוח. אך בעוד שחלק מהחברות והארגונים במשק בוחרים למקד את מאמצי הפרסום בזירה הדיגיטלית, מעדיפים אחרים לחזור למקורות כמו פרסום ברדיו על מנת לבלוט בשוק המוצף ולהגיע לקהל ספציפי ואיכותי.

הרדיו, נחשב כבר שנים לאחד מאמצעי הפרסום המובילים והאפקטיביים ביותר. קהל המאזינים הנאמן, תדירות ההשמעות והיכולת להיחשף למידע בכל שעה ומקום, ממקמים את הרדיו בחוד החנית של ענף הפרסום.  בישראל, עומד שיעור ההאזנה לרדיו על למעלה מ-60%, דבר שמוביל רבים מהמפרסמים לבחור בו כאמצעי פרסום בלעדי.

אז אם אתם רוצים להזניק את העסק שלכם לגבהים חדשים, ליצור ערך מוסף למוצר שלכם או להניע לקוחות לביצוע רכישה, כדאי שתכירו את היתרונות הבולטים של פרסום ברדיו.

לאורך ההיסטוריה, מיצב עצמו הרדיו כאחד מאמצעי התקשורת הבולטים והאפקטיביים ביותר. בסביבת הבית, במשרד וכמובן במהלך הנסיעה בכבישים – הרדיו מלווה אותנו לאורך כל שעות היממה עם עדכוני חדשות, מוזיקה וכמובן, פרסומות. בשנותיו הראשונות שימש הרדיו בעיקר כאמצעי להעברת מסרים להמונים, אך כיום, מדוברת בפלטפורמה פרסומית לכל דבר ועניין.

 

אז מהו סוד הקסם שמאפשר לרדיו לשרוד בענף התקשורת כבר למעלה מ-120 שנה? בעמוד זה ריכזנו עבורכם את כל היתרונות, התחנות והטיפים המרכזיים לפרסום ברדיו.

פרסום ברדיו - עקרון ההתמדה

בעוד שבמדיות הדיגיטליות עשויים הצרכנים להיחשף לקמפיין מסוים פעמים אחדות בלבד, תדירות ההשמעות ברדיו מאפשרת העברת מסרים יעילה במיוחד. כשאתם בוחרים בפרסום קמפיין ברדיו, אתם יכולים להיות בטוחים שקהל היעד שלכם ייחשף למסר הפרסומי אותם אתם רוצים להעביר בתדירות גבוהה, מה שיאפשר לו להיטמע בהצלחה. ג'ינגלים זכירים המושמעים ברדיו, יוצרים ערך מיתוגי שאין שני לו. תשדיר איכותי עשוי להפוך עסק קטן ולא מוכר למותג של ממש ולהעלות באופן ניכר את הערך השיווקי שלו.

יחד עם תדירות ההשמעות הגבוהה, יאפשר לכם פרסום ברדיו לבחון את אפקטיביות הקמפיין בצורה מדידה באופן יומיומי. כך שבמידה ותרצו לשנות את המסר במהלך הדרך, תוכלו לעשות זאת בקלות ובמהירות בהתאם ליעילות הפרסום.

פרסומות ברדיו - מיקוד היא מילת המפתח

שואפים להגיע לקהל יעד ספציפי? פרסום ברדיו יאפשר לכם לנתב את המסר שלכם לאוכלוסייה הרלוונטית. כך שבין אם תבחרו באחת מתחנות הרדיו הארציות הפופולאריות ובין אם תעדיפו להתמקד בתחנת רדיו אזורית המושמעת באזור גיאוגרפי מסוים, קמפיין ברדיו הוא דרך יעילה במיוחד לקבלת חשיפה רחבה.

עלות פרסום ברדיו - תמורה מעולה להשקעה

בניגוד לשיטות פרסום אחרות המצריכות השקעה כספית ניכרת ותקציב גבוה, פרסום ברדיו מאפשר לכם להגיע לתוצאות מצוינות בהתאם לתקציב בו תבחרו. גם בתקציב מצומצם יחסית, תוכלו לקבל חשיפה רחבה ברשתות הרדיו האזוריות הקטנות יותר, ובמידה ותבחרו להשקיע סכום גבוה יותר – תיהנו מחשיפה בתחנות הרדיו הארציות הזוכות לאחוזי האזנה מעולים.

לדוגמא:
50 תשדירים של 20 שניות בגלגלצ
עלות מיוחדת כולל הפקת תשדיר 28720 שח +מע"מ

תחנה

שעות

כמות

גלגל"צ

6-11,16-20

20

11:00-16:00

20

20:00-00:00

10

 

 

50

פרסומות ברדיו - בניית המסר הפרסומי

אחת מהדרכים המועדפות למקסום החשיפה של מוצרים, חברות או ארגונים הוא בחירה באמצעי מדיה משולבים בקמפיין אחד. פרסום ברדיו שמתמקד בפן הרגשי ובאלמנט המודעות של הצרכן למוצר מסוים, עובד מצוין בשילוב עם קמפיין ויזואלי ברשתות החברתיות או בעיתונות הכתובה. השילוב בין המדיות השונות עובד במספר מישורים בו זמנית, כך שקהל היעד נחשף למסר השיווקי בתדירות גבוהה יותר.

דיל מיוחד לפרסום ברדיו:

כאן רשת ב' + כאן ג'  | להלן פירוט ההצעה:

 

 

מחיר לתשלום

  67820  שח

אורך תשדיר

"20

ימים בקמפיין

10 ימי א'-ה'

סה"כ תשדירים בקמפיין

100 תשדירים 

רשתות שידור

כKן ב'

כKן ג'

כמות תשדירים ביום

5

5

כמות תשדירים ברשת

50

50

 

רשימת תחנות הרדיו הפופולאריות בישראל:

פרסום ברדיו דרום

פרסום ברדיו דרום

התחנה המרכזית באזור ב"ש דימונה אשקלון אשדוד והסביבה. התחנה כוללת תוכניות בוקר מצוינות, תוכניות כלכליות וספורט ברמה ארצית, וכן שידורי מוזיקה לקהל הצעיר יותר. בנוסף יש לתחנה תחנת בת, הנקראת גלי ישראל ומהווה נתח קהל רחב אצל הקהל הצעיר יותר. בקרב אוכלסיית הדרום לתחנה יש 20% מסך המאזינים לרדיו באזור זה.

פרסום ברדיו חיפה

פרסום ברדיו חיפה

תחנת רדיו חיפה היא פופולארית מאוד באזור הצפון ניתן לשמוע אותה עד לעמקים והגליל וכמובן בחיפה, קריות וחוף הכרמל. בתחנה יש תוכניות מקור הנוגעות למצב חיפה וסביבתה, תוכניות בוקר ארציות (בשיתוף תחנות אזוריות אחרות) שידורי ספורט של קבוצות כדורגל, שידורי מוזיקה ועוד. כמו כן לתחנה יש תחנת בת 99.5 שהיא פונה לקהל הצעיר יותר עם אופי צעיר וזורם יותר ופחות תוכניות אקטואליות. באזור חיפה והקריות יש לתחנה נתוני האזנה של 26%.

פרסום ברדיו 103FM

פרסום ברדיו 103FM

תחנה זו זכתה בשנת 2020 לתחנה האזורית המושמעת ביותר, מעבר להיותה בעלת השדרנים המוכרים ביותר כמו בן כספית וינון מגל, ותוכניות בוקר, צהרים וערב איכותיות מאוד היא נחשבת לתחנה יוקרתית בעלת שם. התדרים שלה פועלים בעיקר בגוד דן והשרון.

פרסום בגלגלצ

פרסום בגלגל"צ

גל"צ וגלגל"צ משדרות תחת משרד הביטחון וצה"ל. גלי צה"ל מאופיינת כתחנת תוכניות אירוח של אקטואליה, פוליטיקה, חדשות וספורט ואילו גלגל"צ הינה תחנת המוזיקה הרישמית הגדולה בישראל. נכון לשנת 2020 שתי תחנות גלצ מחזיקות כ 42% מסך המאזינים בישראל.

פרסום ברדיו כאן תרבות

פרסום ברדיו כאן תרבות

תחנת התרבות והאומנות של תאגיד השידור כאן ברדיו. התחנה כוללת במה לתיאטרון, קולנוע, מוזיקה, אומנות וכל מה שקשור סביב התרבות. תוכניות העוסקות באומנות ישראלית, ביקורות על סרטים והצגות, אירוח אומנים חדשים צעירים ועוד. המאזינים מאופיינים כשוחרי תרבות, ואוהבים לשמוע ולראות דברים חדשים.

פרסום ברדיו 99FM

פרסום ברדיו 99FM

תחנת ECO 99 היא תחנת בת של 103. זו תחנה צעירה ובועטת בדגש על קהל צעיר ומוזיקה עכשווית. לתחנה זו מאזינים באיזור גוש דן 30% מקהל המאזינים ברדיו.​

פרסום ברדיו ירושלים

פרסום ברדיו ירושלים

תחנה המשדרת רק לירושלים והסביבה, התחנה מלווה בתוכניות בנושאים רלוונטים לארץ ולעיר עצמה כמו פוליטיקה ארצית ומקומית, כלכלה, ספורט ועוד. כמו כן ישנים מנחים המוכרים מאוד בירושלים, וכן מתארחים באופן קבוע יקירי העיר. בנוסף לכך התחנה מאופיינת במוסיקה שפונה לכל המגזרים בעיר.

פרסום ברדיו רדיוס 100

פרסום ברדיו רדיוס 100

תחנת רדיו לב המדינה היא אחת התחנות המושמעת ביותר במדינה, היא פונה למעמד הסוציו אקונומי קצת הממוצע ומטה, היא מדבר לעם בגובה העיניים ונושאת הדגל לתחנה בעל אופי הים תיכוני עם אחד משדרני הרדיו המובילים בתחום- אליקו. לתחנה זו יש תחנה נוספת רדיו רדיוס הפונה לקהל בוגר יותר, אינטלקטואלי יותר עם תוכניות ומסרים ברמה גבוה יותר. תחנה זו מוכרת יותר במרכז ובאזור השפלה. לתחנה זו מאזינים בממוצע כ 25% מהקהל באזור.

פרסום ברדיו כאן ב

פרסום ברדיו כאן ב

התחנה הארצית המובילה בישראל, שואבת אליה את טובי המנחים, המוכרים ביותר בארץ. מאופיינת בתוכניות אקטואליה, חדשות, כלכלה וספורט. התחנה היא ממהראשונות שקמו בישראל ונחשבת למיתולוגית בתחום הרדיו. קהל היעד של התחנה הוא מעמד הביניים ומעלה, אנשים אליטסטיים מעל גיל 30. התחנה פונה מעט מאוד לקהל הצעיר.

פרסום ברדיו 88FM

פרסום ברדיו 88FM

תחנת המוזיקה של תאגיד כאן, השוני והייחוד שלה התחנה משאר התחנות, שהיא מתייחסת אך ורק למוזיקה. תוכניות ופודקאסטים שקשורים למוזיקה בלבד, כולל אירוח של אומנים מהארץ ומחול. כמו כן, התחנה שמה דגש על מוזיקה משנים עברו, גאז', רוק להיטים מהעבר ועוד. מאזיני התחנה הינם הקהל שמאס במיינסטרים ורוצה להתרפק על העבר או על אלטרנטיבות שונות.

פרסום ברדיו קול ברמה

פרסום ברדיו קול ברמה

נחשב לרדיו המוביל במגזר החרדי, הכולל בתוכי דברי טעם, דרשות ותוכניות של אנשים ורבנים מובילים בקהילה החרדית. בנוסף לכך בתחנה זו ישנם איסוף תרומות לנזקקים וקריאת תפילות משותפות. בנוסף לכך התחנה מעדכנת בנושאים פוליטיים וכלכליים, מגוון טורי דעות במגזר החרדי. יש לציין שרוב המגזר החרדי אינו מושפע עדיין מעולם הדיגיטל ולכן המדיה הזו היא בעלת משקל משמעותי.

פרסום ברדיו קול המוסיקה

פרסום ברדיו קול המוסיקה

תחנה ייחודית בישראל, התחנה משדרת רוב הזמן תוכניות מופת על מוזיקה קלאסית, גאז' ואופרות. לתוכניות פופלאריות בתחנה יש קהל מאזינים נאמן, שמאזין באדיקות. התחנה פונה בעיקר למעמד הגבוה ולגילאי ה 40 ומעלה.

כמה דברים שאולי לא ידעתם על הרדיו:

  • ב-1893 שידר הפיזיקאי ניקולה טסלה את שידור הרדיו הראשון, אך מכיוון שלא פיתח את המצאתו, נרשמה ההמצאה על שמו של המהנדס גוליילמו מרקוני.
  • ה-13 בפברואר הוא יום הרדיו הבינלאומי.
  • על פי סקר מאגר המידע השיווקי TGI, נכון לשנת 2019 עמד אחוז המאזינים לתחנות הרדיו בישראל על למעלה מ-65%.
  • תחנת הרדיו הפופולארית בישראל היא גלגל"צ, עם למעלה מ-45% אחוזי האזנה נכון לשנת 2019.

מדוע כדאי לפרסם ברדיו?

הסיבה העיקרית להצלחת הפרסום ברדיו, היא החשיפה הרחבה לקהל שבוי. מרבית המאזינים בוחרים שלא להעביר תחנה בזמן פרסומות, ומקבלים אותן כחלק אינטגרלי מההאזנה לעומת דפדוף בעיתון או לחיצה על יציאה ממסך הפרסומת באינטרנט. הפרסומות ברדיו משתלבות בין השירים ומהדורות החדשות, ולכן קשה עד בלתי אפשרי להתחמק מהן.

יתרון נוסף ומשמעותי במיוחד לפרסום ברדיו, הוא אפשרות הפנייה לקהל יעד ממוקד לקבלת הפניות הרלוונטיות ביותר. כמפרסמים, תוכלו לבחור בתחנה הרדיו המועדפת עליכם בהתאם למיקום הגאוגרפי, גיל המאזינים והתכנים אותם היא כוללת. הפרסום הממוקד מאפשר לכם לחסוך זמן יקר והוצאות מיותרות, ומניב עבורכם את הלידים הרצויים תוך זמן קצר.

פרסום ברדיו – רק עם מודעות 24 שעות

פתחתם עסק חדש? רוצים להגדיל את מאגר הלקוחות באמצעות פרסום מבצעים והנחות? הגעתם למקום הנכון. משרד הפרסום הותיק מודעות 24 שעות, מתמחה בפרסום בכל תחנות הרדיו בישראל, בפיתוח אסטרטגיה פרסומית ובכתיבת הטקסט עבור התשדיר.

במשך עשרות שנות הניסיון שצברנו בתחום הפרסום, רכשנו את הכלים היעילים ביותר לפרסום ברדיו, באמצעותם נשמח להדריך ולכוון אתכם על מנת שתקבלו פניות איכותיות במיוחד. אנחנו מלווים אתכם לאורך כל התהליך ביצירת קמפיין פרסומי עוצמתי, קליט, קריאייטיבי ומניע לפעולה.

מאמרים נוספים על פרסום במדיה