קבלו הצעת מחיר

פרסום מודעות תנחומים בעיתון

פרסום מודעות תנחומים 

אין אדם יודע את מידת ימיו, אך יש דבר אחד שיודעים כולם. כולנו בני תמותה ובני חלוף וכאשר מישהו הקרוב אלינו הולך לעולמו, אנו עצובים ובוכיים ומתגעגעים. וכאשר אנו שומעים על מישהו שאנו מכירים שאיבד את אחד מקרוביו, אנו רואים לנחם אותו באבלו, להשתתף בצערו. זוהי מחווה אנושית בסיסית, אלמנטרית אך חשובה. זהו העיקרון המרכזי של מודעת תנחומים. זוהי מודעה שבה אנו רוצים להביע השתתפות כנה בצערו של מישהו או בצערה של משפחה, שאיבדה את אחד מבניה (או, כמובן, את אחת מבנותיה). למודעה הזאת ערך סימבולי ראוי לציון. כמו כן, בעקבותיה, נהוג גם להגיע ולהשתתף בניחום אבלים, מגיעים להלוויה, לשבעה, לטקס גילוי המצבה וכו'.

ביום יום, אף אחד מאיתנו לא עוסק בפרסום מודעות של ניחומים ואבל. לכן, ברגע שעולה הצורך או שמרגישים את הצורך להוציא פרסום מודעת תנחומים, עולה השאלה איך ומה מפרסמים. מה בדיוק צריך לנסח ובאילו מילים כדאי להשתמש. בהמשך נוכל להביא כמה כללים שיכולים להיות לעזר. אולם, יש שיטה מאוד פשוטה שאפשר להיעזר בה. מכיוון שמודעות תנחומים נוקטות בדרך כלל קו מסורתי ושמרני באופן מובהק, ניתן להעיף מבט במודעות דומות. מודעות מהסוג הזה מתפרסמות בכל מיני עיתונים, הן קיימות גם בערוצים מקוונים ומה שמתפרסם שם איננו סוד מסחרי ולא מוגן בזכויות יוצרים. ניתן פשוט לשנות את הפרטים האישים ולהשתמש במבנה קיים. אך אם לא רוצים בכך, ניתן גם לפנות לדרך אחרת. פונים לחברה שמתמחה בהפקה ופרסום של מודעות תנחומים. בחברה זו יושבים נציגים שבעבודתם השוטפת מבצעים, עורכים, מנסחים ומגיהים מגוון מודעות של ענייני אבלות, זיכרון, אזכרות, תנחומים והשתתפות בצער. הם ידעו בדיוק מה לשאול אתכם על מנת להכין מודעת תנחומים בהירה, מנוסחת נכון, שניתן להעביר אותה כפי שהיא, לפרסום בעיתון או בכל ערוץ אחר.

במידה ושמעתם על מישהו בסביבתכם (או בקרבתו של אדם המוכר לכם) שהלך לעולמו ואתם רוצים לשלוח תנחומים לבני משפחתו, קיימת ההתלבטות – היכן לפרסם? התשובה הכמעט מתבקשת מאליה היה להוציא פרסום מודעת תנחומים בעיתון. זוהי התשובה המתבקשת משום שזו הדרך שבה נוקטים כבר עשרות בשנים לכל הפחות. גם כיום, למרות שהעיתונות שינתה מאוד את פניה, עדיין ישנם עיתונים מודפסים רבים ואפשר לפרסם בהם מודעות של אבל, זיכרון, תנחומים והשתתפות בצער. אפשר כמובן להוסיף שלא רק בעיתונים מוצגות כיום מודעות מהסוג הזה. אנו הרי חיים בתקופה שבה לצד העיתונות המודפסת פורחת גם הזירה המקוונת. וכפי שלכל עיתון ישנה גרסה מקוונת ויש גם עיתונים מקוונים ללא צורך בהדפסה, מודעות חשובות ניתן לפרסם גם אונליין. אפשר להוציא מודעה מהסוג הזה שתופץ באתר אחד או באתרים רבים. ניתן להוציא מודעה שתצא באתר מסחרי או באתר ציבורי או בבלוגים פרטיים או ברשתות החברתיות. אבל חשוב לשים לב שעם כל מה שקורה הזירה המקוונת, עדיין כמעט כולם בוחרים בסופו של דבר להפיק מודעת תנחומים גם בדפוס. מדובר על פרסומים בעיתון אחד או יותר וכן בהדפסה של מודעות שאפשר לתלות בלוחות מודעות, סמוך לבית המשפחה המתאבלת.

שלא כמו מודעת אבל או מודעות שמשתפות את הציבור לגבי אזכרה מתקרבת, מודעת תנחומים איננה יוזמה של המשפחה הקרובה. בעוד המשפחה מטפלת במודעת אבל ובסידורי הלוויה או השבעה, על התנחומים אחראים על פי רוב אדם אחד לפחות או קבוצה של אנשים, המקורבים למשפחת הנפטר. ניתן לראות כי מרבית המודעות מהסוג הזה מגיעות מאת גופים עסקיים, חברות, ארגונים שונים. את המודעות יוזמים וועדי עובדים במקומות עבודה של קרובי הנפטר או מנהלים או מחלקת משאבי אנוש של חברה שמעסיקה בן משפחה. מודעות מהסוג הזה לעיתים יוזמים ארגונים שבהם הנפטר התנדב או שבהם התנדבו בני משפחה. אפשר למצוא מודעות שיוזמים דיירי הבניין שבו התגורר הנפטר או שבו מתגוררים בני משפחה. גם חברים של בני משפחה יוזמים לעיתים מודעות מהסוג הזה, בנוסח אישי כזה או אחר.

מהו הנוסח המתאים עבור מודעת תנחומים ?

ניסוח של מודעת תנחומים איננו מורכב במיוחד, אולם כן מקובל להיעזר בכמה כללים חשובים. נסביר על כמה מהכללים בנושאי ניסוח ועיצוב.
1. שם הנפטרת או הנפטר מודגש על פי רוב. ההחלטה עד כמה להגדיל את האותיות הינה אישית אולם לרוב יתר המילים במודעה יהיו בגופן קטן יותר ופחות בולט.
2. בתחילת המודעה נהוג להזכיר את קרוב המשפחה שאותו רוצים לנחם. אפשר להוסיף גם בני משפחה נוספים או לציין שהניחומים נשלחים לאדם פלוני או לגברת פלמונית, בצירוף בני ביתם (ב"ב).
3. נהוג לציין כמה מילים המביעים את התנחומים או ההשתתפות בצער. ניתן לציין במפורש "אנו משתתפים בצערכם" או לשלוח תפילת ניחומים. ניתן לציין "שלא תדעו או צער", או "המקום ינחם אתכם" "שולחים תנחומינו הכנים", וכדומה.
4. מקובל לציין פרטים מסוימים אודות הנפטר. אפשר לציין תואר רשמי או תפקיד שהוא ביצע, ניתן לציין בקצרה תכונות אופי או יוזמות מיוחדות, הישגים ראויים לציון.
5. בתחתית המודעה מציינים את פרטיהם של שולחי התנחומים. אפשרי כי יהיה זה אדם אחד או שורה של אנשים. ניתן לציין את השמות או לציין מכנה משותף, למשל צוות העובדים, ההנהלה, גמלאי הארגון וכו'. אם מביאים את שם הארגון, ניתן אך לא חייבים להוסיף את הלוגו.
6. הפורמט הכללי של המודעה דומה, בדרך כלל, לפורמט של מודעת אבל. כלומר, אין נוהגים להכביר מילים, המסר הינו ברור ונקי, כתב שחור על רקע לבן ומסביב שולים שחורים.

באיזה עיתון לפרסם מודעת תנחומים ?

מבלי להיכנס לשמות של עיתונים כאלה או אחרים, נוכל להציע כמה קווים כלליים למתלבטים באיזה עיתון לפרסם.
1. עיתון בתפוצה ארצית – במידה ומדובר בארגון גדול ומוכר ששולח מודעת תנחומים, מקובל כי המודעה תפורסם בעיתון בעל תפוצה רחבה, ברמה הארצית.
2. עיתון בתפוצה מקומית – כאשר מדובר בעסק מקומי או בארגון מקומי עם זיקה אזורית, מקובל להפיץ מודעת תנחומים בעיתונות מקומית. אפשר כמובן לפרסם הן בעיתון מקומי והן בעיתון ארצי.
3. עיתונות נישה – אם הנפטר או הנפטרת שייכים למגזר מסוים באופן מובהק, ניתן לפרסם את המודעה בעיתונות נישה. עיתון נישה יכול להתפרסם בשפה שאיננה עברית, בעיתונות שפונה לעדה מסוימת או שקוראים אותו יוצאי מדינה כזאת או אחרת או עיתונות מקצועית.
4. עיתון למנויים – במידה והאדם שאליו שולחים תנחומים הינו קורא של עיתון במנוי יומי, נכון יהיה לפרסם את המודעה באותו העיתון. אפשר כמובן לפרסם גם בעיתון שמופץ חינם או שמחולק לציבור במקומות שונים, במרכולים וכדומה.

התמודדות עם אבל או עם פטירת מכר או קולגה לעבודה היא אתגר לא פשוט. עבור המשפחה האבלה מדובר ברגע של כאב עמוק ואובדן, אך גם עבור מכרי הנפטר ומעגל הקרובים הרחב יותר – מדובר במצב המצריך יחס מיוחד. הקודים החברתיים שנוצרו בעולם המערבי הובילו להתפתחות מנהג פרסום מודעות תנחומים בעיתון, במטרה להביע צער על מות חבר לעבודה או אדם לו קשר עסקי עם המפרסם.

בשונה מפרסום מודעת אבל שמתפרסמת לרוב על ידי המשפחה האבלה ומטרתה ליידע את הציבור במועד ההלוויה ומיקום השבעה, פרסום מודעת תנחומים הוא דרכם של גופים עסקיים ופרטיים להביע צער על מות אדם אותו הם מכירים באופן אישי ונמצאים עמו בקשר עסקי או חברי.

במידה ואתם מעוניינים לפרסם מודעת תנחומים בעיתון ומתלבטים בנוגע לאפשרויות העומדות בפניכם, איגדנו עבורכם את כל הדברים שחשוב לדעת.

מי מפרסם מודעת תנחומים בעיתון?

במרבית המקרים, מודעות תנחומים בעיתונים מתפרסמות מטעם חברות וארגונים השואפים להביע צר על מותו של עובד בחברה או אדם איתו היו בקשר עסקי. חברות ותאגידים רבים נוהגים לפרסם מודעות תנחומים באופן קבוע, בין אם כדרך להבעת צער על מות עובד שהלך לעולמו ובין אם כדרך להשתתפות בצערו של עובד שאיבד את בן משפחתו. ניתן לומר, שככל שהמנוח מוכר יותר בחוג העסקי, כך יפורסמו עבורו יותר מודעות תנחומים בעיתון מטעם מוקירי זכרו.

באיזה עיתונים ניתן לפרסם מודעת תנחומים?

לרוב, מעדיפים מרבית הארגונים והחברות בישראל לפרסם מודעת תנחומים בעיתון ארצי. ההיגיון העומד מאחורי הבחירה טמון בעובדה שלעיתונים הארציים מספר מנויים גדול והם מחולקים בעשרות או מאות אלפי עותקים ברחבי הארץ. בנוסף לכך, חלק מהעיתונים הארציים מחולקים בחינם, מה שהופך את הפרסום בהם לאפקטיבי אף יותר.

פרסום מודעת תנחומים בישראל היום היא אופציה פופולארית במיוחד בקרב ארגונים ציבוריים ועסקיים בארץ, בשל התפוצה העצומה של העיתון בימי חול ובסופי שבוע. גם פרסום מודעת תנחומים במעריב מניב תמורה מצוינת למחיר, שכן לעיתון הוותיק קהל מנויים נאמן במיוחד.

עיצוב מודעת תנחומים בולטת ושונה

על מנת שהמודעה שלכם לא תיבלע בין עשרות מודעות התנחומים במדורי האבל בעיתון, מומלץ לעצב מודעה בולטת שתמשוך את העניין ותקבל חשיפה מכובדת. צוות מודעות 24 שעות, ערוך על מנת להציע לכם את האפשרויות האופטימליות לעיצוב מודעת תנחומים ויסייע לכם בניסוח ראוי תוך ביצוע בקרת איכות והגהה. אנחנו עובדים עם כל העיתונים בישראל וזמינים 24 שעות ביממה כדי לעזור לכם לפרסם את כל סוגי המודעות.

דוגמאות לפרסום מודעות תנחומים בעיתון

מאמרים נוספים על פרסום מודעות בעיתונים