קבלו הצעת מחיר

חשיבות הפרסום בעיתון כלכלי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב print
חשיבות הפרסום בעיתון כלכלי

החדירה המסיבית של האינטרנט לחיינו גרמה בין היתר לתהליך של שינוי משמעותי באופי הכללי של העיתונות.
בעבר הלא רחוק, כל אחד מהעיתונים היומיים עסק כמעט בכל תחומי הדעת האפשריים, המאבק לא היה על שליטה או נוכחות בתחום ספציפי, אלא על דעת הקהל, האוריינטציה של העיתון היתה חשובה וכל עיתון נהג לסקר את החדשות מנקודת מבט אידיאולוגית.
בימינו למעט מספר לא גדול של עיתונים, נקודת המבט האידיאולוגית כמעט ואינה נלקחת בחשבון, מאידך נוצרו קטגוריות שונות ועיתונים המתמקדים בתחומים שונים.
בישראל פועלים כמה סוגים של ערוצי תקשורת כלכליים, הערוצים הללו פועלים בתקשורת הכתובה ובתקשורת האלקטרונית המשודרת מצד שני.
למרות השינויים המנטאליים של העשורים האחרונים, העיתונים הכלכליים עדיין נהנים מתפוצה גבוהה מאוד.
כיום קיימים במדינת ישראל עיתונים רבים העוסקים בכלכלה כמו דה מרקר, כלכליסט וגלובס, שלושת העיתונים הללו מספקים מידע כלכלי ועסקי חשוב לקוראים שלהם, תוך שהם מפרסמים מעת לעת גם כתבות עומק איכותיות.

העיתונים הכלכליים וחשיבותם

אחד התחומים שבו הפרסומים וכתבות העומק המקצועיים הם בעלי חשיבות עליונה לקוראים הוא התחום הכלכלי.
מספר העיתונים הכלכליים בעולם בכלל ובישראל בפרט, נמצא בעליה מתמדת.
עם העיתונים הכלכליים האיכותיים ביותר בישראל ניתן למנות את העיתונים: כלכליסט, גלובס וכן דה מרקר.
חלק מהעיתונים הללו החלו את דרכם כחלק או כמוסף כלכלי של עיתון יומי אחר, אבל נכון להיום העיתונים האלה הם עצמאיים ומשתדלים לכסות את תחום הכלכלה ללא קשר לאופי הפוליטי של עיתון האם שלהם.
מסיבה זו פרסום בגלובס למשל משיג כמעט תמיד חשיפה לקהל יעד פוטנציאלי איכותי, ממוקד ובדרך כלל גם בעל אמצעים.
מסקנה זו נובעת מתוך ההנחה שקהל יעד חסר אמצעים פיננסיים משמעותיים ימנע בדרך כלל מקריאת עיתונים ומגזינים עם אוריינטציה כלכלית או פיננסית.

יתרונות הפרסום בעיתון כלכלי

פרסום בעיתון כלכלי נושא בחובו יתרונות רבים.
היתרון המשמעותי ביותר הוא חשיפה של הקורא למודעה לאורך זמן, ככל שקריאת הכתבה המקצועית נמשך כך החשיפה של הקורא למודעה ארוכה יותר, זאת לעומת פלטפורמות אחרות שבהן החשיפה קצרה ולא תמיד ממוקדת כהלכה.
היתרון השני מתמקד במיקודיות התוכן, אמצעי התקשורת מפרסמים כמויות אדירות של מידע שהקורא או המאזין הממוצע יכול להיחשף רק לחלק מזערי ממנו.
התוצאה היא שרוב צרכני התקשורת מעדיפים להתמקד באמצעי תקשורת העוסקים בתחום ספציפי.
המפרסמים, בין אם מדובר בבעלי העסקים עצמם או בחברות המבצעות את הפרסום בשמם, מעדיפים פרסום מודעה בעיתון כלכלי או מקצועי אחר, על פני פרסום מודעה בעיתון אקלקטי שאיננו מתמקד בהכרח בתחום מסוים, זאת במטרה להגיע לקהל יעד הרצוי שסיכויי ההיענות שלו לפרסם הם גדולים.
בנוסף קהל היעד הפוטנציאלי הוא קריטריון חשוב בבחירת פלטפורמה לפרסום מודעה, קהל הקוראים האמיד של העיתונים הכלכליים מהווה קהל יעד איכותי למפרסמים בעיתונים הכלכליים.
כמובן שבעת פרסום בעיתונים הכלכליים יש לשמור על תוכן המודעה רלוונטי לקהל הקוראים של סוג העיתון הספציפי הזה בכדי לוודא שהמיקוד של התוכן והקהל אכן פועל לקידום התוכן אותו אתם מפרסמים.

אתר זה נבנה בעזרת איךלבנותאתר