קבלו הצעת מחיר

פרסום מודעת עלייה לקבר בעיתון

מודעת עלייה לקבר

כולנו בני אנוש, בני תמותה. לקברים ולבתי עלמין שמור יחס מיוחד כמעט בכל הדתות ובכל העדות. על פי מנהגי היהדות, לאחר פטירתו של אדם מהעולם קיימים מועדים שבהם עולים אל הקבר. על ההתכנסות של ההלוויה מודיעה לציבור מודעת האבל. לאחר מכן, בכל פעם שמתוכננת עליה לקבר, תודיעה על כך מודעה נפרדת וזוהי, מטבע הדברים, מודעת עלייה לקבר. מודעה מהסוג הזה ניתן לפרסם ברגע המתאים, למשל עם סיומה של השבעה. גם כשמגיע התאריך של גילוי המצבה, לרוב במלאת שלושים יום לאחר מועד הפטירה, נהוג להתכנס בבית העלמין ולצורך כך מפרסמים מודעה מהסוג הזה. אך זכרו של הנפטר או זכרה של הנפטרת כמובן ממשיכים ללוות את בני משפחתם ואת מוקירי זכרם. גם כאשר עובר הזמן נהוג ליידע, למשל כאשר חלפה שנה (במלאת יום השנה). גם אז, מזמינים באמצעות מודעה מכובדת את המעוניינים, להגיע ולכבד את הנפטרים. מתאספים יחד ומכבדים את זכרם על ידי עליה לקבר. קריאת קדיש, הספד ונשיאת דברים מקובלים במועדים הללו.

כל סוגי הפרסומים הקשורים עם אבלות מאופיינים בדרך כלל בפשטות ובישירות. אלה לא המקומות לניסוחים מפותלים ואת הדברים המרכזיים מציינים כפי שהם, עם הדגשים מסוימים. בהמשך נביא כמה כללים או יותר נכון לומר מנהגים בנושא פרסום מודעת עלייה לקבר אולם ניתן להמליץ על אפשרות למתלבטים. ניתן להתרשם מפרסומים דומים, שלא חסרים בעיתונים השונים ובאתרים מקוונים. אף אחד לא מצפה שמישהו ימציא את הגלגל מחדש ואפשר להשתמש בנוסח קיים, עם שינויים מינוריים מתבקשים בפרטים האישיים. על כל פנים, כאשר המשפחה האבלה איננה חפצה להתמקד בצורות ניסוח כאלה ואחרות, ניתן להיעזר בצוות של חברת פרסום שמפיקה מודעות מהסוג הזה. צוות שמטפל מדי יום במודעות של אבלות, מודעות ניחומים, אזכרות ועליה לקבר. הם יכולים לקבל את הפרטים האישיים והשמות, תאריכים וכיוצא בזה. לאחר מכן הם מטפלים בכל מה שצריך, הן מבחינת ניסוח ועיצוב והן מבחינת העברת המודעה להדפסה בעיתונים ובזירות אחרות.

מכיוון שאנו חיים בסביבה טכנולוגית, ניתן לפרסום כיום מודעות אזכרה בדרכים שונים. וכאשר בוחרים בדרך אחת מסוימת, זה לא אומר שמוותרים על דרכים אפשריות אחרות. מקובל מאוד לפנות לחברות המתמחות בפרסום מודעות אבל ואזכרות ולשמוע מהן על אפיקים שונים שמשמשים לצורך פרסום מודעת אזכרה. ככלל, נוכל להזכיר כמה דרכים שנחשבות לנפוצות מאוד. דרך אחת היא לפרסם את המודעה בעיתונות. תחת כותרת רחבה זאת ניתן לציין עיתונות מקומית ועיתונות ארצית. עיתונים מקומיים, מקומונים, עיתונים מקצועיים ולעיתים גם מגזינים יכולים להוות במה ראויה ומכובדת לצורך פרסום מודעת אזכרה. יחד עם זאת יש גם במות או פלטפורמות אחרות.
אנשים ומשפחות שאיבדו את היקרים להם נוהגים לתלות מודעות אזכרה בסמוך לבית, בלוחות מודעות סמוכים. לעיתים מציגים את המודעות הללו גם במקום עבודה או בארגונים שונים שבהם הנפטר או הנפטרת היו פעילים. ובעידן הדיגיטלי, אפשר לפרסם את המודעה גם בפלטפורמות דיגיטליות. באתר אינטרנט, באתרי מדיה של עיתונים שונים, במגזינים מקוונים וכן ברשתות חברתיות. נהוג להשתמש בכמה פלטפורמות, במיוחד כאשר רוצים שהמודעה תוצג ותתקבל בפני אנשים רבים, לעיתם מאזורים שונים בארץ.

באילו עיתונים לפרסם מודעת אזכרה

גם כיום, עדיין יוצאים לאור בישראל הרבה מאוד עיתונים. רובם מודפסים בשפה העברית אך לא כולם. חלקם בתפוצה ארצית ויש בהם כאלה שמחולקים בחינם כמדיניות או במסגרת מבצעים שונים. בדיוק כמו פרסום מודעת אבל, סביר להניח שכאשר מגיע הרגע ואתם רוצים להכין מבעוד מועד מודעת אזכרה, תתנו את הדעת לשאלה, באילו עיתונים רצוי או כדאי לפרסם. מדובר כמובן בהחלטה אישית, אך אפשר להביא בחשבון כמה כללים.
תפוצה
ישנם עיתונים שתפוצתם רחבה במיוחד ובהם כדאי לפרסם אם רוצים ליידע לגבי האזכרה ברמה ארצית ובהיקף נרחב.
אזור
עיתונים מסוימים נחשבים לפופולריים באזורים מסוימים בארץ. אם רוצים ליידע אודות מודעת האזכרה באזור מסוים, חפשו את העיתון הפופולרי באותו אזור.
מגזרים
עיתונים מסוימים פונים למגזרי אוכלוסייה בעל מאפיינים ממוקדים. אם רוצים ליידע לגבי האזכרה בקרב מגזר מסוים, כדאי לבחור את העיתון המקובל בקרב מגזר או עדה רלוונטיים.
מנויים
אם הנפטר, בני משפחתו או רבים מחבריו היו או הינם מנויים על עיתון זה או אחר, תהיה זו החלטה הגיונית לפרסם מודעת אזכרה בעיתון הזה.
שפה
בישראל מפורסמים כיום עיתונים בשפות שונות ובעיקר, עברית, רוסית, ערבית ועוד. מודעת אזכרה ניתן לפרסם בכל שפה שרוצים, ועדיף להתאים את השפה לשפה המועדפת על קוראי העיתון. במידת הצורך, ניתן כמובן לפרסם מודעה ביותר מאשר שפה אחת או לפרסם מודעה דומה או זהה, בכמה שפות.

איך כדאי לעצב מודעת אזכרה ?

מודעת אזכרה, בין אם תפורסם לקראת יום ה-30 לפטירה ובין אם תפורסם לקראת יום השנה לפטירה, יכולה לקבל עיצובים שונים. אין כלל מחייב לעיצוב של מודעה מהסוג הזה, אולם לרוב זו לא תהיה מודעה צבעונית או עם יותר מדי גרפיקה. מאוד מקובל לבחור קו נקי, מכובד, ולתאר כל מה שצריך בצורה נהירה וישירה. נהוג לעצב מודעות נהירות, עם מסגרת, כאשר הדגשים נעשים על ידי בחירת גופן וגודל האותיות. ניתן למצוא מגוון רחב של מודעות אזכרה שפורסמו במהלך השנים ולהתרשם מהעיצובים. אפשר כמובן לפנות לחברה שמתמחה בפרסום מודעות מהסוג הזה, במדיות השונות ובפלטפורמות מכל הסוגים. שם יכולים לעצב עבורכם כל סוג של מודעה, לכבודו ולזכרו של אדם שנפטר.

אילו פרטים נהוג לציין במודעת אזכרה ?

כאשר יהודי הולך לעולמי, נהוג לשבת שבעה ולחזק את המשפחה בניחום אבלים. ישנם רבים שנוהגים לשאת דברים, לומר הספד ולציין בבית העלמין את מעלותיו של הנפטר, את מידותיה הטובות של הנפטרת וכן זיכרונות שונים שמייצגים את האישיות והדמות האישית או הציבורית. גם במודעת אבל ישנם מנהגים, אך אין חוקים מחייבים. קיימים כמה פרטים שנהוג לציין במודעות של אזכרה:
תאריך
במודעה נהוג לציין את תאריך האזכרה. את התאריך נהוג לציין כיום בשבוע, תאריך לועזי ותאריך עברי. במקום מרכזי נהוג לציין גם באיזו אזכרה מדובר, כלומר אזכרת השלושים, יום השנה הראשון או שחלפו כך וכך שנים מאז הפטירה.
שם הנפטר/ת
בגופן מוגדל, על פי רוב, ובמרכז או בחלק העליון של המודעה יצוין שמו של הנפטר או שמה של הנפטרת (בתוספת הציון ז"ל, עבור יהודים). לעיתים מציינים גם את הכינוי של הנפטר, כאשר הוא היה מוכר בכינוי זה ברבים (נהוג לציין זאת בסוגריים).
מקום האזכרה
רוב, האזכרה מתקיימת בבית עלמין. אי לכך, יצוין מקום האזכרה, שם בית העלמין ולעיתים מיקומו וכן שער כניסה אם זה רלוונטי. תצוין גם שעת ההתכנסות באותו המקום.
פרטים מיוחדים
אפשר להוסיף פרטים נוספים, אך אין חובה כזאת. לדוגמא, ניתן לציין תואר כבוד או הישג מיוחד או תפקיד שמילא או מילאה הנפטרת בחייהם.
חתימה
בתחתית המודעה לרוב תובא חתימה. לדוגמא, "המשפחה" או "המשפחה המתאבלת" וכיוצא בזה. במידה והמודעה מוזמנת או נעשית בשיתוף גורם מסוים, ניתן להוסיף שם של ארגון, עסק או לוגו. על פי רוב, פרטים כאלה לא יובלטו.

כללי עזר לניסוח ועיצוב מודעת עליה לקבר

כאשר אדם קרוב הלך לעולמו, הלב לא פנוי להתעסק בדקדוקי עניות. הלב רוצה להתאבל, לזכור, לבכות. כללי העזר החשובים הבאים יוכלו לאפשר לכם להתרכז באבל שלכם ועדיין, לנסח מודעה בהירה, מכובדת, על פי הנהוג והמקובל.
1. בראש המודעה מקובל לציין את מטרת המודעה. לדוגמא, ניתן לכתוב "אזכרה" או "גילוי מצבה". אפשר לציין למשל "במלאת שלושים לפטירתו של…" או כל ניסוח דומה, ברוח דברים אלה.
2. שמו של הנפטר יובא במרכז המודעה או בחלקה העליון, די בדומה למודעת האבל. השם יובא בגופן מוגדל והמטרה לבטא שזהו בעצם המסר העיקרי שרוצים להעביר. לכבד את שמו של הנפטר לקראת העלייה לקברו.
3. מתחת לשם הנפטר מציינים את מועד העלייה לקבר. גם כאן, הדברים מובאים בצורה הדומה למדי למה שצוין במודעת האבל. חשוב לזכור לציין את התאריך המדויק ואת השעה. מקובל לציין הן את התאריך העברי והן את התאריך הלועזי וכן את שאת ההתכנסות.
4. במידה ומקיימים אזכרה נפרדת מהעלייה לקבר, בבית הכנסת, ניתן לציין גם את פרטיה באותה המודעה.
5. משפחות שנוהגות לקיים סעודת מצווה – אפשר לציין את הדברים באותה המודעה, כך שהיא בעצם משמשת כמודעת אזכרה, מודעת סעודת מצווה ומודעת עליה לקבר גם יחד.
6. יש לציין את פרטי בית העלמין, את כתובתו ובמידת הצורך גם את שער הכניסה.
7. במידה והעליה לקבר חלה לאחר שנה או יותר מכך, נהוג לציין זאת.
8. את סוף המודעה נהוג לחתום במילים "המשפחה האוהבת" או "המשפחה" ללא תוספות.
9. בדומה למודעות אחרות בתחום האבלות, נהוג לתחום את המודעה במסגרת שחורה.
10. עיצוב המודעה המקובל ביותר יהיה נקי, כתב שחור, רקע לבן, ללא תוספות או עיטורים או גרפיקה.

פרסום מודעות עלייה לקבר

מודעות עלייה לקבר מתפרסמות לעיתים בתוך בית האבלים או בקרבתו באותה שכונה.

רוב האבלים המעוניינים לפרסם מודעת עלייה לקבר יוצרים עמנו קשר במטרה לתזכר את  הציבור גם במידה וזו אזכרה של אישיות ידועה בקהילה או ארצית.

ניתן לפרסם סוגים שונים של מודעות או כאלה שמשלבות הין הסוגים, מודעת אבל, עליה לקבר וגילוי מצבה, מודעה משפחתית, פרסום מודעת השתתפות בצער ועוד בנוסף לקרבת המקום ובמידה וזו אישיות בכירה לטובת הציבור.

האם משנה באיזה עיתון לפרסם מודעת עליה לקבר ?

מודעת עליה מקובל לפרסם סמוך לבית הנפטר, ליד הבית או הבניין, בלוחות מודעות סמוכים וכדומה. אך עבור המעגל של האנשים שאיננו מתגורר בסמוך, יש להודיע בצורה אחרת, לרוב מעל דפי העיתונות. אם אתם מתלבטים בעניין, לא בטוחים באיזה עיתון לפרסם או איך להזמין את המודעה, תוכלו להיעזר בנקודות הבאות.
1. הדרך הפשוטה ביותר היא לעשות בדיוק את אותו הדבר, כמו בעת פרסום מודעת האבל. כלומר, באותם עיתונים שבהם פורסמה מודעת האבל, שם לפרסם גם את מודעת העלייה אל הקבר.
2. ככל שרוצים לתת תפוצה רחבה יותר למודעה, כך צריך לבחור את העיתון – אפשר לבחור בכמה עיתונים מקומיים בתפוצה לא גדולה או לבחור בעיתון מהגדולים יותר, בתפוצה רחבה.
3. קיימים עיתונים שבין קוראיהם נמצאים בני מגזרים מסוימים, עדות מסוימות, קוראים שומרי מסורת, דוברי שפות זרות וכדומה. בחירה בעיתונים הללו תתאים אם בין הקוראים ישנם אנשים שהכירו את הנפטר או שעשויים להיות בין המכבדים את אבלה של המשפחה והמשתתפים בצערה.

למי ניתן לפנות לצורך הפרסום של המודעה ?

במידה ואתם רוצים להוריד מעל הכתפיים התעסקות בכל נושא העיצוב, הניסוח ו/או הפרסום של המודעה בעיתונות ואף בזירות אחרות, זה אכן אפשרי. חברה שעוסקת בפרסום כל סוגי מודעות האבל, בכל סוגי העיתונים, עומדת לרשותכם. ניתן לפנות עשרים וארבע שעות ביממה, לקבל שירות אדיב ומכובד מבעלי ניסיון בפרסום בכלל ושל מודעות אזכרה ואבל בפרט. אפשר לפנות בשיחת טלפון, אונליין ואפילו בהודעה. אנו יודעים כי בתקופה זו הלב רוגש ומתכווץ בעצב. נוכל לסייע לכם בפרסום המודעה ברגישות ואנושיות. תוצאה מכובדת וראויה כרצוי לכם.

מאמרים נוספים על פרסום מודעות בעיתונים