קבלו הצעת מחיר

מודעת השתתפות בצער

שיתוף ב linkedin
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב print

עם לכתו של אדם מן העולם, כאשר מישהו נפטר, נהוג כי המשפחה המתאבלת מפרסמת מודעת אבל. כעבור פרק זמן מסוים, מפרסמים גם מודעת אזכרה, במלאת 30 יום לפטירה או ביום השנה. אך בזאת לא מסתכמת התמונה. במקביל למודעה על פטירה, מודעת האבל של המשפחה הקרובה ומטעמה, מקובל לפרסם מודעה נוספת, נפרדת. פרסום זה נקרא מודעת השתתפות בצער. כלומר, זהו פרסום שטעמם של אנשים שהם מקרובים של הנפטר (או של הנפטרת) או אנשים הקרובים מאוד לבני המשפחה האבלים. אלה הם אנשים המכבדים את זיכרון הנפטר ורוצים לתת לכך ביטוי. זוהי דרך חשובה ומכובדת וראויה להשתתף בצערה של המשפחה, לחזק את ידיה ולהצהיר על עמידה לימינה בשעות הקשות.

אך מנת ליצור מודעה מכובדת, צריך תחילה להכיר את הסגנון המקובל. אין פורמט שנחשב לחובה אבל כפי שישנם מנהגי אבלות מקובלים, כך קיימים מנהגים לגבי פרסום מודעת השתתפות בצער. בהמשך ניתן כמה טיפים מרכזיים בנושא זה אך דרך טובה לפרסם היא להסתכל בדוגמאות של מודעות דומות. דוגמאות כאלה לא חסרות, בעיתונות מודפסת או ברשת. אפשר כמובן לשאוב השראה וניתן גם להיעזר בחברה שמפרסמת מודעות אבל, מודעות של אזכרה והשתתפות בצער. לא תמיד הלב פנוי להתעסק עם ניסוחים או דקדוקי הגהה. במצבים כאלה, מעבירים את הפרטים הנדרשים לחברה והיא זו שדואגת לבצע את הפרסום בפלטפורמה מסוימת או בזירות שונות שנבחרו (עיתונים ו/או פלטפורמות נוספות שבהם מקובל הדבר).

כעת אפשר לעבור לעוד שאלה שהיא מרכזית לעניין זה – היכן נהוג לפרסום. הפלטפורמה או הזירה המרכזית מאז ומתמיד (לפחות מאז המצאת הדפוס והעיתונות) היא פרסום מודעת השתתפות בצער בעיתון. כמובן שניתן להחליט על פרסום בעיתון כזה או אחר, אפשר לבחור עיתונים בשפות שונות, שמפורסמים באזורים שונים, על פי שיקולים כאלה ואחרים. יחד עם זאת, מכיוון שהציבור הרחב כיום נוהג להתעדכן בנושאים שונים גם אונליין, ברשת, ניתן לפרסם מודעת השתתפות בצער גם ברשת. את הפרסום ניתן להוציא ברשתות חברתיות, ניתן להקים אתר לצורך כך אך בדרך כלל הפרסום יובא באתר קיים, בבלוגים ובערוצים שונים על פי מידת הפופולריות או הקשר שלהם לנפטר או למשפחה. יחד עם זאת, הזירה המרכזית הייתה ועודנה זירת הדפוס והעיתונות באשר היא.

שלא כמו מודעת אבל או מודעה שמציינת את מועד האזכרה המתקרב, את מודעת ההשתתפות בצער לרוב לא תפרסם המשפחה. זוהי מודעה שיוצאת עבור המשפחה לא פחות מכפי שהיא יוצאת עבור הנפטר או הנפטרת. היוזמה למודעה זאת מגיעה מאנשים שבדרך כלל הכירו הן את הנפטר והן את המשפחה הקרובה והם חשים קשורים אליהם במידה כזאת או אחרת. היוזמה לפרסום מגיעה לעיתים מצד חברים קרובים. אם הנפטר עבד במקום עבודה מסוים או שהיה גמלאי של ארגון גמלאים, המעסיק, ועד העובדים או הארגון הרבה פעמים יוזמים את פרסום המודעה מסוג הזה. היוזמה יכולה להגיע גם מצד מוסד אקדמי, מוסד ללא כוונת רווח, רשות מקומית או כל ארגון, פרטי או ציבורי אשר מקורב לנפטר, למשפחה או לשניהם.

בשונה ממודעת אבל, המפורסמת לרוב על ידי בני המשפחה הקרובים ומעדכנת את הציבור אודות פרטי המנוח, מיקום ומועד ההלוויה וכתובת השבעה, מודעת השתתפות בצער מפורסמת מטעם מעגל המכרים הרחוק יותר, הכולל בחלק מהמקרים את הקולגות לעבודה או את מנהלי החברה בה עבד הנפטר.
ארגונים גדולים וחברות רבות, בוחרים להביע את צערן באמצעות פרסום מודעת השתתפות בצער בעיתונים היומיים  אך לעיתים גם בעיתונות המקומית או ברחבי האינטרנט. חלק ממקומות העבודה, נוהגים לפרסם באופן שוטף מודעות השתתפות בצער על פטירתו של עובד או מודעת השתתפות בצערו של עובד שבן משפחתו נפטר.ככל שהמנוח מוכר יותר בתעשייה או בחוג מסוים, כך יפורסמו יותר מודעות השתתפות בצער מטעם חברות המשיקות לתחום עיסוקו, ולעיתים אף מטעם אנשי חברה, רווח ופוליטיקאים בכירים.
אחת מהאופציות היא פרסום מודעת אבל בידיעות אחרונות, אחד משלושת העיתונים הנפוצים בישראל המחולק למנויים ונמכר לרוכשים ברשתות השונות. מדור האבל בידיעות האחרונות נחשב לאחד מהיוקרתיים ביותר ומקבל חשיפה עצומה בקרב מאות אלפי קוראים. גם פרסום מודעת השתתפות בצער במעריב, העיתון הוותיק והפופלארי היא אפשרות מצוינת עבור חברות וקולגות לעבודה.

מהי מודעת השתתפות בצער ?

ברגעי מצוקה וצער עמוק, באים לידי ביטוי רגשות קרבה, כבוד והוקרה מטעם המשפחה הקרובה והחברים הטובים. אך במקרים של מוות, גם מעגל המכרים הרחב יותר, נוהג להביע תנחומים והשתתפות בצער, לעיתים באופן אישי ולעיתים באמצעות פרסום מודעת השתתפות בצער בעיתון. פרסום מודעת השתתפות בצער, היא אחת מהדרכים המקובלות לחלוק כבוד לנפטר ולשתף את העצב עם הסביבה, ומאפשרת לקהל קוראים רחב להיחשף להודעה המצערת. גם בעידן הדיגיטלי, פרסום מודעת השתתפות בצער היא הדרך האפקטיבית ביותר להביע הערכה ציבורית לנפטר, תוך שמירה על כבודו..

מהו נוסח מקובל של מודעת השתתפות בצער ?

אין נוסח מחייב למודעות השתתפות בצער ואפילו אין חובה להוציא פרסום מהסוג הזה. יחד עם זאת, זוהי מודעה מאוד נפוצה ומקובלת וקיים נוסח או כמה כללי עזר שיכולים לסייע.
בדומה למודעת אבל, השם של הנפטר או הנפטרת יובא בחלק מרכזי של המודעה או בחלקה העליון. השם יהיה מוגדל, לרוב באותיות בולטות ביחס ליתר המודעה.
ניתן אך לא חובה לציין פרטים כגון תואר (עו"ד, דוקטור, מהנדס וכדומה) סמוך לשם. אם מדובר בנפטר יהודי, נהוג לציין ז"ל אך לא כולם נוהגים כך.
בחלק העליון של המודעה, מעל לשם הנפטר, נהוג לציין את שמות בני המשפחה הקרובים של הנפטר, שעם צערם מבקשים המפרסמים להשתתף.
מקובל מאוד לציין שמפורש שמדובר על מודעת השתתפות בצער בנוסח כזה או אחר. למשל, ניתן לציין, "אתכם באבלכם", "אתכם בצערכם"," משתתפים ביגונכם או באבלכם הכבד" וכדומה.
בחלק התחתון של המודעה יובאו על פי רוב השמות של האנשים שהזמינו במשותף את פרסום המודעה ואשר מבקשים באופן אישי להשתתף בצערה של המשפחה. לעיתים תצוין מסגרת כללית כמו שם מקום העבודה, וועד העובדים, צוות בית הספר, דיירי הבניין וכדומה.
כאשר את המודעה יוזם גוף מסחרי או ארגון מסוים, אפשרי כי במודעה יופיע לוגו. על פי רוב הוא לא יתפוס מקום מרכזי והוא לא יובא בצבע.
בדומה למקובל במודעות אחרות הקשורות באבלות, מקובל כי המודעה תהיה מוקפת מסגרת, שוליים שחורים.
מכיוון שבמקביל למודעה כזאת יוצאות הודעות מטעם המשפחה עצמה, לרוב בהשתתפות בצער לא מציינים פרטים כגון תאריך פטירה, מועד הלוויה, מועד אזכרה וכדומה. פרטים כאלה מפורסמים במודעות האבל ובהודעות האזכרה.
מודעת השתתפות בצער על פי רוב מובאת בשחור לבן, ללא רקע צבעוני או גרפיקה מיוחדת.

כללי עזר להחליט באיזה עיתון לפרסום מודעת השתתפות בצער

מרבית מודעות ההשתתפות בצער מפורסמות בעיתונות, שיכולה להיות עיתונות יומית, שבועונים, מגזינים, עיתונים ארציים או מקומיים. לעיתים תובא במקביל גם גרסה בעיתונות המקוונת ואף באתרי אינטרנט שונים. סביר להניח שאם אתם מתעניינים בפרסום של מודעת השתתפות בצער, המודעה המרכזית תופץ בעיתון אחד לפחות ולעיתים ביותר מאחד. הכללים הבאים יוכלו לסייע לכם להחליט, באיזה עיתון או באילו עיתונים לפרסם את המודעה.
עיתון ארצי או מקומי – אם רוצים כי ההשתתפות בצער תובא לידיעת ציבור רחב ככל האפשר, נהוג להוציא את הפרסום במסגרת העיתונות הארצית. אם רוצים פרסום יותר מצומצם, עיתון מקומי מהווה בחירה אפשרית. ניתן כמובן לפרסם גם בעיתון מקומי וגם בעיתון ארצי או אפילו בכמה עיתונים ארציים.
עיתון מקצועי ועיתונות מגזרית – במידה והנפטר או משפחתו הקרובה פועלים או פעלו בענף מסוים, ניתן להוציא את הפרסום בעיתון מקצועי. גם עיתונות מגזרית יכולה לבוא בחשבון ואפשר לפרסם בעיתונות ישראלית שמפרסמת בשפות שונות.
מנויים וחינמונים – ניתן להוציא מודעה בעיתון שמשפחת הנפטר מנויה אליו. כך ניתן להבטיח כי המשפחה תיחשף למודעת ההשתתפות בצער. אפשרות נוספת היא לפרסם בעיתונים שמחולקים בחינם. זה יכול להיות עיתון כלל ארצי או מקומי. אפשר להביא בחשבון כמובן גם שיקולים אחרים.

איך להוציא מודעת השתתפות בצער במהירות ?

חברה שמתמחה בפרסום מודעות מכל הסוגים, הן בדפוס ובעיתונות ובין בזירות מקוונות, תוכל לסייע לכם עם כל סוג מודעה הרצוי לכם. מודעת השתתפות בצער ניתן להזמין טלפונית ואפילו במייל או הודעה. שימו לב שתוכלו לקבל שירות יעיל, מהיר ואדיב, מבלי להיטרטר בין גורמים שונים. מקום אחד שבו אתם מקבלים את השירות כולו, לרבות ניסוח, הגהה, עיצוב, הדפסה בעיתונים הרצויים ובזירות אחרות. ניתן לפנות בנושא זה לקבלת שירות של עשרים וארבע שעות.

רגישות והקפדה על הפרטים הקטנים

מודעת השתתפות בצער היא נושא רגיש ומורכב, המצריך ידע והבנה בכללי הפרסום. לרוב, למודעות השתתפות בצער נוסח ועיצוב קבועים הנהוגים במרבית המקרים. בנוסף, ניתן לפרסם מודעות השתתפות בצער גם באנגלית, ברוסית או בערבית לבחירתכם. חשוב להקפיד לכלול את פרטי הנפטר ואת שמו בצורה הנכונה והמכובדת ביותר, ולשלב גם את בני המשפחה האבלים במודעה שתתפרסם על מנת שלא לפגוע ברגשותיהם.

במקרים של מוות פתאומי, בשבת, בחג או בשעות הלילה המאוחרות נתקלים משפחות וחברים בקושי רב להגיע למדורי האבל בעיתונים על מנת לפרסם מודעת השתתפות בצער.  אך בהתאם להתפתחויות הטכנולוגיה והיכולת לפרסם בלחיצת כפתור, כיום ניתן לפרסם מודעת השתתפות בצער בעיתון דרך המייל או הוואטסאפ. חשוב לפנות למשרד מוסמך ובעל ניסיון בפרסום מודעות אבל והשתתפות בצער בעיתונים, על מנת לוודא שהמודעה תפורסם בהתאם לתאריך הפטירה וההלוויה.

דוגמה למודעת השתתפות בצער
פרסום מודעת השתתפות בצער
איך מפרסמים מודעת השתתפות בצער?

בשל הרגישות הרבה הכרוכה בפרסום מודעת השתתפות בצער בעיתון, לדרך בה תבחרו לפרסם את המודעה חשיבות עצומה. משרד הפרסום מודעות 24 שעות, מתמחה בפרסום מודעת אבל ומודעות השתתפות בצער בכל העיתונים, ועומד לרשותכם גם בשעות הלילה המאוחרות בזמינות מלאה ועם שירות אדיב.
אנחנו כאן כדי לעזור לכם לבחור את הנוסח המתאים למודעה, להתאים את הגודל המדויק לפי בחירתכם, לעצב את המודעה בפונטים המקובלים ולדאוג שתקבל את הבולטות הראויה.

מאמרים נוספים על פרסום מודעות בעיתונים

פרסום מודעת תמיכה בעיתון

פרסום מודעת הוקרה בעיתון

מודעת הוקרה בעיתון פרסום מודעת הוקרה בעיתון היא מחווה מוכרת ומוערכת, להודות, לפרגן ולפרסם את דבר ההישג.מעוניינים להעלות על נס את הצלחתם חברכם לעבודה בפרויקט

קרא עוד »
פרסום בעיתון בלב אחד- ביטאון יד לבנים

עיתון לעניין – בני ברק

קצת מידע על העיתון-עיתון לעניין בני ברק העיתון יוצא פעם בשבוע, מודפס על נייר כרומו איכותי.בעיתון ישנם פרסומים מטעם עיריית בני ברק, עיריית גבעת שמואל

קרא עוד »
פרסום מודעות בידיעות המפרץ

העיתון קוראים אלעד

פרסום מודעות בעיתון קוראים אלעד עם מודעות 24 שעות על העיתון קוראים אלעד העיתון קוראים אלעד הוקם והחל לפעול כבר לפני 16 שנה, עם הקמתה

קרא עוד »
פרסום בעיתון ידיעות רמת גן

פרסום מודעה בעיתון עליתון

פרסום בעיתון עליתון העיתון עליתון קיים 43 שנה, מופץ בנתיבות, בשדרות, באופקים, בשדות נגב ובמרחבים. מופץ בכ- 7500 עותקים. מדוע כדאי לפרסם בעליתון? בשבועון עליתון

קרא עוד »
פרסום בעיתון בלב אחד- ביטאון יד לבנים

פרסום מודעות בידיעון צפת

המקומון החרדי הצעיר- ידיעון צפת עיתון ידיעון צפת יוצא לאור כבר למעלה מ4 שנים, העיתון נחשב בציבור החרדי כעיתון מוביל. העיתון מגדיל לבעלי העסקים את הרווחיות

קרא עוד »
פרסום מודעת תמיכה בעיתון

פרסום מודעת תמיכה בעיתון

מודעת תמיכה בעיתון מעוניינים לתמוך בגוף מסוים? לעודד, לחזק, להראות את תמיכתכם בפומבי? מוזמנים לפנות אלינו, בכל יום ובכל שעה. צוות המומחים במודעות 24 כאן

קרא עוד »