נתוני חשיפה בעיתונות

סקר TGI (ראשי תיבות של Target Group Index ) הוא סקר המכיל בתוכו , בין היתר, נתוני קריאה לגבי העיתונים, השבועונים והמגזינים השונים, וכן נתוני האזנה לתחנות הרדיו השונות.

בישראל נערך סקר TGI מאז 1998  והנתונים העולים ממנו מתפרסמים מדי חצי שנה.

זהו מקור המידע היחיד בישראל המלמד על נתוני קריאה בעיתונות והאזנה לרדיו ומשום כך, הוא נחשב לכלי חשוב ביותר בתעשיית הפרסום ועל בסיסו מחושבת העלות/תועלת של פרסום מודעה בעיתון או שידור תשדיר ברדיו. 

נכון להיום, העיתונים המובילים בימי חול הם "ישראל היום" ו"ידיעות אחרונות":

  • ישראל היום 38.9%
  • ידיעות אחרונות 35.1%
  • הארץ  4.8%
  • מעריב השבוע 3.8%

גזרת סוף השבוע נחשבת לזירה החשובה ביותר, שכן אליה רוב המפרסמים לוטשים את עיניהם.
בסוף השבוע, ידיעות אחרונות עדיין העיתון המוביל בארץ אך בפער קטן:

  • ידיעות אחרונות 38.7%              
  • ישראל היום 37.1%
  • הארץ  5.4%
  • מעריב סופשבוע 5.3%

בארץ קיימים שלושה עיתונים כלכליים יומיים: כלכליסט, דה מרקר וגלובס.

עפ"י בדיקת נתוני סקר TGI אחוזי החשיפה לעיתונים אלו אינם כמו עיתונים אקטואליים , שכן הם מיועדים לקהל יעד מסוים ולמגזר העסקי והציבורי:

  • כלכליסט 10.4%
  • דה מרקר 5.4%
  • גלובס 4.3%  (יום חול); 2.7% (סופ"ש)