קבלו הצעת מחיר

פרסום מודעה ב YNET

לא משנה עד כמה מודעה פרסומית תעביר את המסר, תהיה מוצלחת, מעוצבת היטב ומקורית – בפועל מה שיגדיר את האפקטיביות שלה במידה רבה הוא המקום בו בוחרים לפרסם אותה.

מצד אחד, השאיפה היא לאתר עם חשיפה רחבה ככל האפשר, שבאה לידי ביטוי בכמות עצומה של גולשים מדי יום ובזמן שהייה ארוך יחסית של כל גולש באתר. מן העבר השני, דרישה חשובה אחרת היא לקהל יעד ממוקד יחסית, שיגדיל את סיכויי ההמרה בפועל.

בשדה המשחק המקוון של ישראל, פרסום מודעה בווינט (YNET) – אתר החדשות ופורטל התכנים הישראלי מקבוצת "ידיעות אחרונות" – מוכיח עצמו כצעד חכם מכל הבחינות.

מילת המפתח: חשיפה

זה מתחיל עם החשיפה. ווינט מודד את ביצועיו באופן שוטף בעצמו ובוחר שלא להציג לקהל הרחב את כמות הגולשים המדויקת בו, אך ההערכה היא שמדובר על מיליוני גולשים מדי יום.

על פי הנתונים היבשים הידועים לכלל הציבור הישראלי ניתן לומר בוודאות כי מדובר על אתר נחשב מאוד בזירת האינטרנט הישראלית.

כמה עובדות מעניינות בנוגע לווינט

  • על פי דירוג Alexa, זהו אתר החדשות המוביל בישראל והאתר השביעי בדירוגו בסך הכול.
  • הזמן היומי הממוצע של גולש באתר גבוה מאוד – למעלה מ-11 דקות – כאשר הגולש הממוצע צופה בכמעט 3.5 עמודים במהלך הביקור שלו.
  • גולשים מגוונים – מאפייני הגולשים, מרביתם בוגרים וברמת הכנסה והשכלה גבוהים מהממוצע, מה שהופך אותם לקהל יעד צרכני ראשון מהמעלה.
  • לווינט עמוד הפייסבוק הפופולארי ולו למעלה ממיליון אוהדים.
  • לווינט מנגנון הטוקבקים העשיר התורם לביקורים החוזרים באתר ואף בכתבה ספציפית.
  • ווינט משלבים בכתבות השונות גם קטעי ווידיאו (ואף תוכניות מיוחדות), המושכים קהלים חדשים וקהלים שחוזרים.
  • בזכות כל אלו ועוד, מבינים עוד יותר מדוע מדובר בזירה פרסומית שלא תמצאו רבות המוצלחות ממנה בישראל.

חשיבותו של מיקוד

עם כל הכבוד לנתונים הגלובאליים, מרשימים ככל שיהיו, רבים מחפשים בפרסום שלהם אחר קהל יעד ממוקד: כך למשל סוכנות רכב תרצה בוודאי למקם את המודעות שלה במדורי הרכב, לדוגמא, בעוד שחברת קוסמטיקה תעדיף את מדורי הנשים והאסתטיקה.

התאמה לקהל היעד תגדיל את הסיכויים להקלקה של הגולש על המודעה, להשארת פרטים שלו ליצירת קשר ("ליד") או אפילו להטמעה מוצלחת יותר של המסרים העולים במודעה. ביצוע מחקר מקדים על קהל היעד, ובעיקר בחירה במרחב ובו ביטוי לקהלי יעד שונים, היא לכן בגדר חובה.

אחד היתרונות של פרסום מודעה ב-Ynet הוא שבאתר יש את החלוקה הזו למדורים או לאזורים, התורמת בפילוח קהל היעד.

בווינט יש ראשית ערוצי תוכן שונים: חדשות, ספורט, תרבות, כלכלה וצרכנות, בריאות וכושר, דיגיטל, רכב, חופש, אוכל, לייף סטייל (Xnet), הורים ועוד. לכך ניתן להוסיף את ערוצי המגזין הפופולאריים, המיועדים בבסיסם לקהלי יעד מוגדרים: "בלייזר" לגברים, "פרוגי" לבני נוער, "מנטה" לנשים ולנמנים על המעמד הסוציו-אקונומי הגבוה וכן הלאה.

השילוב של פלטפורמות תוכן שונות וכלים לגולש – פורומים מקצועיים, תחזית מזג האוויר, נתוני בורסה וכיוצא בזה – תורם עוד יותר להגדלת כמות המבקרים ולהפרדה בין קהלים.

איך ניתן לפרסם בווינט?

אתר ווינט מציע מגוון אפיקי פרסום, כאשר גם כאן ניתן להתבונן במאפייני הלקוח, בקהל היעד ובפרמטרים אחרים בדרך לבחירה הנכונה. זה מתחיל עם המודעות הגרפיות, באנרים או קוביות, שיכולות להופיע בכל אחד מעמודי ומדורי האתר, כמו גם במיקומים שונים על גבי העמוד – התמחור של המודעה מצד אחד, ושיעור החשיפה הפוטנציאלי שלה מהצד האחר, מושפעים מהבחירות האלה.

בווינט תמצאו בנוסף מודעות מילים, שהבסיס שלהן הוא טקסט פרסומי קצר אותו ממקמים לצד הכתבות המופיעות באתר.

אי אפשר שלא להזכיר את התוכן הממומן, שנוכח במידה רבה במיוחד ב-Ynet בשנים האחרונות.

כתבות אלה, הידועות גם בתור "תוכן שיווקי" או "פרסום סמוי", מערבבות למעשה בין מודעות פרסומיות לבין תוכן עיתונאי.
הנקודה החשובה היא שהגולש אינו תמיד מודע לעצם ההטיה, ולכן המידע המוצג בכתבה עשוי להיתפס על ידו כאמין יותר.
מחקר של "יפעת מחקרי מדיה" הראה שאצל רוב האנשים אין הבדלה בין התוכן השיווקי לבין כתבות החדשות, אפילו כאשר הגילוי הנאות או הסימון מופיע על גבי הטקסט.

היתרון הוא אפשרות להטמעה מוצלחת יחסית של המסרים שמעוניינים להעביר, או אפילו הגורם שמאחורי הכתבה.

מאמרים נוספים על פרסום במדיה