קבלו הצעת מחיר

מודעות אבל בעיתונים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב print
פרסום מודעת אבל

מודעת אבל היא מודעה שתפקידה להודיע על מאורע הקשור בדבר פטירתו של אדם, בין אם מדובר בקיום טקס הלוויה, אזכרה , או השתתפות בצער אבלים על הקרוב שנפטר.
מותו של בן משפחה או אדם קרוב הוא אחד מהרגעים הקשים והמצערים ביותר בחייו של אדם.
נוסף לכאב, תחושת הבלבול והקושי לעכל את הבשורה המרה, ישנם סידורים רבים אותם נדרשים בני משפחת הנפטר לבצע טרם קיום ההלוויה, כאשר אחד המנהגים המקובלים ביותר בעת פטירת אדם קרוב הוא פרסום מודעת אבל.
מטרתה של מודעת אבל היא לעדכן את בני המשפחה, מעגל החברים והמכרים ואת כלל הציבור על פרטים אודות מועד ההלוויה וכתובת השבעה, בכדי שיוכלו להגיע לחלוק כבוד לנפטר ולנחם את בני המשפחה האבלים.
בדרך כלל פרסום מודעת האבל מתבצע על ידי תליית מודעת האבל סמוך לביתו של המנוח ושל בני משפחתו, ובסמוך למקום עבודתו ומקומות נוספים שבהם פעל.
לעיתים קרובות מודעת האבל מתפרסמת גם בעיתונות היומית והמקומית בעיתונים הנפוצים בישראל.
מודעת האבל בעיתון מתפרסמת בסמוך למועד הלוויה או מועד האזכרה של הנפטר וניתן למצוא אותה בחלק האחרון של העיתון.

מדוע לפרסם בעיתון?

מלבד פרסום מודעת אבל באינטרנט ובמודעות מודפסות לתליה ברחוב, מקובל לפרסם את מודעות האבל בעיתונים יומיים מרכזיים בארץ.
היתרון המשמעותי ביותר של הפרסום בעיתונים היומיים הוא התפוצה הנרחבת שלהם ברחבי הארץ.
ניתן לפרסם את המודעה גם במגזין או במקומון אזורי שקהל הקוראים בו רלוונטי למודעה, לדוגמא מקומון אזורי מה נשמע במידה והנפטר התגורר בדרום. או פרסום באחד מעיתוני ידיעות תקשורת פרסום במקומון "צפון 1" במידה והנפטר הוא תושב איזור הצפון.
בנוסף ממחקרים רבים שנערכו בשנים האחרונות עולה כי שיעור קריאת העיתונים בישראל נמצא בעלייה מתמדת.
כיום לכל עיתון יומי במדינת ישראל, קהל של מאות אלפי קוראים אדוקים ומנויים ועוד כמה מאות אלפים שאינם מנויים.
גם במקרים של פרסום מודעה בעיתון עם תפוצה ארצית נמוכה יחסית כמו מקומונים, קהל הקוראים ימנה כמה עשרות אלפי קוראים לפחות.
היתרון הנוסף של הפצת מודעת האבל בעיתון הוא שניתן להפיץ את המודעה לקהל יעד ממוקד וספציפי.
בכל עיתון יש מדור אבל (הנמצא לרוב בחלקו האחורי של העיתון) בו מתפרסמות כלל מודעות אבל והן נגישות לכלל הקוראים, בנוסף ניתן להחליט על פרסום מודעת האבל בעיתון מקומי או במדור כלשהו מבין מגוון המדורים של העיתון על מנת להגיע לאנשים מסוימים.


כיצד מפרסמים מודעת אבל בעיתון?

מטרת העל כאשר מדברים על פרסום מודעות אבל היא לשמור את תהליך פרסום מודעת אבל פשוט, ולכן ישנם נוסחים ומבנים קיימים וקבועים, ולמפרסם נותר להזין פרטים אישיים כמו שם, תאריך לוויה, שעות וכדומה.
כמובן שישנה האופצייה לסגנן מודעה בצורה שונה מהמקובל אך לרוב, בעת העיסוק בפטירת אדם קרוב, לא תמיד יש פנאי פיזי ורגשי ליצור מודעה רגישה שכזו מהבסיס בנוסף, יש להודיע למכרים בדבר פרטי המאורעות העתידיים בצורה ברורה ונגישה, סיבה שלישית היא המסורת- מנהג פרסום המודעה באופן מוכר וקבוע נהוג שנים רבות ומקובל.
אם כך, תהליך הפרסום הבסיסי מתחיל ביצירת נוסח ראשוני, העברה לחברה המפרסמת לצורך תיקון שגיאות, הגהה ועיצוב ולאחר מכן פרסום מהיר על גבי העיתון, באינטרנט ובמודעות פיזיות התלויות ברחוב.