קבלו הצעת מחיר

פרסום מודעות בעיתונים

שיתוף ב linkedin
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב print

בשנים האחרונות, טלטל העידן הדיגיטלי את ישראל והעולם כולו בכל תחומי החיים. המגמה המסתמנת לא פסחה גם על ענף התקשורת, כשלצד אמצעי התקשורת המסורתיים צמחו הרשתות החברתיות, הבלוגים והאתרים העצמאיים המאפשרים הבעת דעה בלחיצת כפתור. העיתונות הכתובה, שהייתה המקור המרכזי לקידום חופש הביטוי וזכות הציבור לדעת, פינתה מקום למדיות החדשות שתפסו נתח עצום מעוגת הפרסום. וכאן מגיעה השאלה האמיתית, האם פרסום בדיגיטל הוא בהכרח יעיל יותר מפרסום בעיתונים? התשובה, תופתעו לגלות, מורכבת משחשבתם.

סופו של עידן או התחלה חדשה?

העיתונות הישראלית שהייתה בעבר גוף שמרני וסטטי יחסית, השתנתה משמעותית בשנים האחרונות על מנת להתאים את עצמה לצרכים הדינאמיים של העידן החדש. בדומה לפרסום באנרים וקמפיינים ממומנים ברשתות החברתיות, הרימו מערכות העיתונים את הכפפה, והשיקו מסלולי פרסום נוחים ומיידיים לכלל סוגי הלקוחות.
עבור המפרסמים, מדובר במצב של win win המאפשר לבחור את המדיה האפקטיבית ביותר בהתאם לקהל היעד ולנושא הפרסום.
אז קצת לפני שממהרים להספיד את המדיה הישנה, איגדנו עבורכם את היתרונות המרכזיים של פרסום מודעות בעיתונים.

  1. שתי ציפורים במכה אחת

אם חשבתם שפרסום מודעה בעיתון יספק לכם חשיפה בקרב מנויי העיתון או הרוכשים המזדמנים בלבד, ודאי תשמחו לדעת שלכל העיתונים הארציים בישראל יש כיום אתר אינטרנט רשמי. כשאתם מפרסמים מודעה בעיתון, בין אם מדובר בפרסום מודעה משפטית, פרסום מודעת דרושים או פרסום מודעת מכרז, אתם נהנים מחשיפה כפולה, גם בפרינט וגם בדיגיטל. מכיוון שהפרסום באתר האינטרנט של העיתון כלול במחיר פרסום המודעה עצמה, המפרסמים נהנים מתפוצה רחבה בעלות כספית לא גבוהה ולקהל מגוון במיוחד.

  • יותר אמינות, פחות Fake News

הרשתות החברתיות הפכו כל אחד מאיתנו לכתב חדשות של ממש. בלחיצת כפתור, דרך המחשב בבית או הסמארטפון, ניתן לפרסם ידיעות חדשותיות שהופכות ויראליות תוך דקות ספורות. אך מה בנוגע לאמינות הפרסום? כאן נכנס אלמנט הפייק ניוז לפעולה.

בניגוד לעיתונים הארציים, המעסיקים עורכים מקצועיים וכתבים וותיקים המבצעים תחקיר מקיף לפני הוצאות ידיעה חדשותית לפרסום, לאינטרנט ולרשתות החברתיות אין אפשרות לסנן את הפרסומים לפני עלייתם לאוויר. כשאתם מפרסמים מודעה בעיתון, אתם נהנים לא רק מחשיפה עצומה לקהל יעד ממוקד, אלא גם מאמינות ויוקרה שמצדיקות את עצמן כל פעם מחדש.

  • בחירת המדיה המתאימה

בניגוד לדעה הרווחת, פרסום אפקטיבי תלוי לא רק במידת החשיפה אלא גם בבחירת המדיה האידאלית עבור קהל היעד ונושא הפרסום. בעוד שפרסום ברשתות החברתיות ובאתרי האינטרנט השונים עשוי להיות יעיל בתחומי המסעדנות, הבידור והלייפסטייל, פרסום מודעה בעיתון הוא האמצעי האופטימלי עבור אלו מכם השואפים לפנות לקהל יעד איכותי וממוקד בתחומי מודעות השירות (דרושים, מכרזים, מודעות משפטיות ומודעות אבל).

חלק מהגופים במדינת ישראל, כמו עיריות ומועצות ומשרדי עורכי דין, נדרשים לפרסם מודעה בעיתון כחלק מדרישות החוק.
במקרים אלו, ניתן לבחור בפרסום מודעה בעיתון ארצי או פרסום בעיתון מקומי בהתאם לקהל היעד וצורכי המפרסם.

  • יכולת המיקוד

אחת מהמטרות המרכזיות של קמפיינים פרסומיים היא השגת לידים איכותיים – הגעה לקהל יעד ממוקד בעל פוטנציאל לבצע רכישות עתידיות. פרסום מודעה בעיתונים, מאפשר לכל מפרסם לבחור את קהל היעד המתאים לו ביותר. לדוגמא, פרסום מודעת דרושים במקומון יניב לידים איכותיים של מועמדים המתגוררים בסמוך למיקום המשרה, בעוד שפרסום מודעת כינוס נכסים בעיתון כלכלי יאפשר לקונים פוטנציאליים להיחשף לנכס.

בשורה התחתונה, יכולת המיקוד מאפשרת למפרסמים לחסוך כסף, והרבה. במקום לטבוע בין ים המדיות המוצעות כיום, ניתן למקד את ההשקעה הכספית בעיתון שעתיד להניב את התוצאות הטובות ביותר תוך זמן קצר.

  • עלות מול תועלת

במידה ואתם מתלבטים בין פרסום מודעה בעיתון לבין פרסום בדיגיטל, כדאי שתשקלו את ההיבט הכספי. פרסום מודעה בעיתון זול יותר משמעותית מפרסום אינטרנטי, ומאפשר לכם, המפרסמים, להתאים את הקמפיין לתקציב הראשוני עליו החלטתם. הפרסום בעיתונים הנפוצים כמו ישראל היום או ידיעות אחרונות הוא לרוב יקר יותר, בעוד שפרסום בעיתונים הכלכליים או המקומונים יתאים לתקציב מצומצם יותר.

במידה ואתם שוקלים לפרסם מודעה בעיתון בדרך הקלה והמהירה ביותר, משרד הפרסום מודעות 24 שעות זמין לרשותכם בכל שעות היממה. מומחי הפרסום של מודעות 24 שעות, יסייעו לכם לבחור את העיתון המתאים לכם ביותר וידאגו למודעה בעיצוב בולט ומרשים.

מאמרים נוספים על פרסום מודעות בעיתונים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן